|
Spelen, natuurlijk! 3 Jaren, 10 Maanden geleden
|
|
|
Wat een mooie plannen voor het spelen. Mijn complimenten voor Paul Janssen van het CNME voor de duidelijke en kundige presentatie. Goed dat de gemeente Natuurlijk
Spelen aandurft en zich verantwoordelijk voelt voor een opgroeiende generatie. Alles wat over Natuurlijk Spelen is geschreven en ervaren wijst op meer succes dan de gewone
glijbaan of wipkip. Natuurlijk Spelen is zoveel fantasierijker en ons inziens veel toegankelijker voor (heel) jong en oud, jongens én meisjes.
Leuk dat de kersenwei
structuur krijgt waar het prettig is te lopen, spelen, en toe te kijken naar onze kinderen.
De globale plannen voor de strook langs de autosloperij, de pijpenla
(zoals genoemd op 11 oktober) maken ons nieuwsgierig naar de definitieve plannen. De heuveltjes, het zitje met maaskeien, meer beplanting waardoor kinderen leuke beschutte
speelplekjes krijgen zodat jongens én meisjes, én hele jonge kinderen er zich thuis zullen voelen......méér dan nu alleen voetballende (grote) jongens en een enkel
meisje. We zien ze graag tegemoet. Want uit gegevens van 2005 verneem ik dat driekwart van de kinderen in Vroendaal jonger is dan 10 jaar. En die jonge kinderen spelen nu
niet graag in de ''kale'' pijpenla.
We moeten wel zorgen dat deze mooie speelplekken vrij blijven van hondenpoep!!!!! Bijvoorbeeld door borden te plaatsen met
een tweeledige boodschap: Dit is een SPEELPLAATS, dus NIET POEPEN. Laten we de honden-uitlaters er ook op blijven wijzen dat ze moeten opruimen na hun hond.
Op de
groenstrook langs Porta Mosana is door de gemeente een voetbalveld gepland en misschien een basketbalveld. Een bestraat basketbalveld vinden wij geen optie: het ontsiert
het natuurlijke karakter van de wijk, en er is tijdens de inventarisatiemiddag geen behoefte aan uitgesproken. Er is zeker behoefte aan een voetbalveld, maar de vraag is
of er doelen geplaatst moeten worden, omdat kinderen liever zelf de doelen en het veld bepalen afhankelijk van leeftijd, aantal kinderen etc. op dat moment. Ook zal de
herkenbaarheid van een voetbalveld averechts kunnen werken op het aantrekken van hangjeugd. Het zou een idee zijn om door middel van haagbeplanting een veld te creeeren
dat afgeschermd is van langslopende honden - met name deze strook is een geliefde honden poep-plek - en fietsers, scooters. Bovendien houdt een haag ballen tegen die de
gevaarlijke Molenweg oprollen. We hopen dat de gemeente hiervoor een creatieve oplossing heeft.
|
|
Merryn Macville & Suzanne Dieudonne
|
|
|
|
|
Antwoord:Spelen, natuurlijk! 3 Jaren, 10 Maanden geleden
|
|
|
Beste Merryn en Suzanne,
Wij hebben zojuist een reactie geplaatst op de door Liesbeth ontvangen brief. Pas daarna lazen we jullie posting. Helemaal mee eens.
Veel van jullie ideeën komen 1 op 1 met die van ons overeen. Je zou bijna denken dat er meer mensen moeten zijn die er hetzelfde over denken... Hoop snel van ze te
horen...!
Met vrienderlijke groet,
Eric en Sacha Frijns
|
|
|
|
|
|
|
Antwoord:Spelen, natuurlijk! 3 Jaren, 5 Maanden geleden
|
|
|
Hoi,
ik ben het er mee eens dat er geen basketball veld komt.
Zelf zit ik al op de middelbare maar ik voetbal nog bijna 5 dagen in de week met een vaste
groep jongens en meisjes van tussen de 8 en 14 jaar.
Wij gebruiken altijd dezelfde afstand tussen de 2 doelpalen namelijk zo'n 3 a 4 meter en ze zijn zo'n 2 meter
hoog, dus dan is het probleem met de grote v/d doeltjes al opgelost. Wij voetballen altijd met dezelfde jongens die je bijna elke dag (als het goed weer is) ziet
voetballen en in het weekend spelen we soms de hele dag door. Alleen een probleem op alle veldjes in de wijk ligt poep, wij kunnen bijna nooit een groot veld maken want er
ligt dan bijna altijd poep.
Imspreek hierbij namens alle jongens die hier vaak voetballen:
Jean-Paul en Donar Hellwig, Joost, Tom en Fons Katoen, Sio, Mees,
Massimo, Sam, Ralff, Laurent, Michiel, Jelle en Jop van Beckhoven, Guido, Luciano en Etienne.
Door Joost Katoen
|
|
|
|
|
|
|
Antwoord:Spelen, natuurlijk! 3 Jaren, 5 Maanden geleden
|
|
|
Het idee van een hockeyveld dat laatst genoemd werd is zeer gewenst.
Ik zelf heb aan een aantal mensen gevraagd en een hockeyveld zien ze absoluut wel zitten.
Het is misschien wel duur in de aanschaf, (kunstgras, doeltjes ed.) maar er zal veel gebruik van gemaakt worden dus dat geld wordt er wel uitgehaald.
Misschien
is er ook wel iets met de school (Porta Mosana) te regelen. Hier zitten namelijk veel (ex)hockeyers die graag een veld zien naast de school.
Zodat in pauze of
tussenuren hier ook gebruik van gemaakt kan worden (of misschien nog met gymlessen).
Wel zal er een goede afscherming moeten komen zodat de ballen niet richting de
huizen/auto's gaan.
Het veld naast de school lijkt mij het meest geschikt hiervoor.
Een voetbalveld lijkt mij ook goed voor de wijk aangezien er ook
veel kinderen willen voetballen. Het veld bij de autosloperij lijkt me daar het meest geschikt voor.
|
|
|
|
|
|
|
Hallo, Ik kwam bij toeval op uw si...
Of een UMTS mast gezondheidsschade ve...
De veiligheid van de bewoners en gebr...
Onlangs is er een uitspraak geweest b...
Graag maak ik iedereen attent op het ...