• Vroendaal
  • Vroendaal
  • Vroendaal
  • Vroendaal
  • Vroendaal
Home Vroendaal Forum
  • Decrease font size
  • Reset font size to default
  • Increase font size
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?

Denk ook aan de wat oudere kinderen
(1 bezoeker(s)) (1) Gast
Ga naar onderkantPagina: 1
ONDERWERP: Denk ook aan de wat oudere kinderen
Denk ook aan de wat oudere kinderen 3 Jaren, 10 Maanden geleden  
Als ik zie hoe leuk veel kinderen vaak (bijna dagelijks?) gebruik maken van de voetbaldoeltjes die nu in de "pijpenla" staan en als ik mijn eigen

kinderen er naar vraag, dan sta ik volledig achter het idee om deze doelen (of iets grotere) voor de wijk te behouden. Voorkeur heeft uiteraard een centrale ligging in de

wijk en als er gekozen moet worden uit de drie beschikbare plekken (kersenwei, pijpenla, en porta mosana, waarbij de kersenwei als voetbalveld natuurlijk afvalt), dan

heeft de pijpenla duidelijk de voorkeur, met het porta mosana terrein als tweede alternatief.

Ik hoor of zie nergens een verzoek voor basketbalvelden of

kooiconstructies en mij lijkt dat ook niet passen binnen de wijk: niet doen zou ik zeggen. Wel werkt de aanwezigheid van "echte" doelen ten opzichte van vrij

in te vullen voetbalveldjes met pionnen, truien etc. absoluut spelbevorderend, getuige het huidige gebruik van de pijpenla-doeltjes.

Dat een dergelijke (basis)

voorziening overigens een aantrekkende werking zou hebben of zou kunnen hebben op hangjeugd/jongeren zie ik niet direct maar als dat zo zou blijken zijn dan moet dat

meteen aangepakt/opgepakt worden. Om dit bij voorbaat al een doorslaggevend argument te laten zijn om deze voorzieningen niet te plaatsen is de wereld op z'n

kop.

Kortom, ook in onze wijk is voor de wat oudere kinderen duidelijk een behoefte aan speelvoorzieningen en het huidige, speelse gebruik van de doeltjes in de

pijpenla is daar het levende bewijs van.<br><br>Bericht gewijzigd door: huub, op: 2006/11/09 20:01
Huub Meijers

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.

Antwoord:Denk ook aan de wat oudere kinderen 3 Jaren, 5 Maanden geleden  
Ik ben ook groot voorstander van grote doeltjes van zo'n 3/4 meter breed en 2 meter hoog.

Joost

Antwoord:Denk ook aan de wat oudere kinderen 3 Jaren, 5 Maanden geleden  
Ik denk dat het belangrijk is dat het voetbalveldje (waar dit ook komt) met een stevige hoge haag (1,50m) wordt afgezet, zodat omwoners en automobilisten geen last

hebben van rond vliegende ballen. Ook heeft deze haag een werende werking voor poepende honden.
Ik vind het belangrijk dat ook oudere kinderen een plekje hebben waar ze

kunnen spelen, anders gebeurt dit in de straten waar ook niet iedereen blij mee is.
ilse

Antwoord:Denk ook aan de wat oudere kinderen 3 Jaren, 4 Maanden geleden  
hoi,

ik zou het zelf het fijnste vinden dat de doeltjes ver uit elkaar staan want anders hebben we als we met meer dan 8 mensen zijn te weinig ruimte.
Dus

als het zou kunnen hebben we het liefst de doeltjes aan de uiteiden van het veld.
het iedee van het haag vind ik zelf ook wel een goed idee, omdat wij en de omwonende

er profijt van zullen hebben, wij hoefen niet steeds ballen uit de tuin te halen en de omwonenden hebben geen vernielde planten.

Groet, Joost Katoen

Ga naar bovenkantPagina: 1
Moderators: huub, LvH, Marjolein