|
Denk ook aan de wat oudere kinderen 3 Jaren, 10 Maanden geleden
|
|
|
Als ik zie hoe leuk veel kinderen vaak (bijna dagelijks?) gebruik maken van de voetbaldoeltjes die nu in de "pijpenla" staan en als ik mijn eigen
kinderen er naar vraag, dan sta ik volledig achter het idee om deze doelen (of iets grotere) voor de wijk te behouden. Voorkeur heeft uiteraard een centrale ligging in de
wijk en als er gekozen moet worden uit de drie beschikbare plekken (kersenwei, pijpenla, en porta mosana, waarbij de kersenwei als voetbalveld natuurlijk afvalt), dan
heeft de pijpenla duidelijk de voorkeur, met het porta mosana terrein als tweede alternatief.
Ik hoor of zie nergens een verzoek voor basketbalvelden of
kooiconstructies en mij lijkt dat ook niet passen binnen de wijk: niet doen zou ik zeggen. Wel werkt de aanwezigheid van "echte" doelen ten opzichte van vrij
in te vullen voetbalveldjes met pionnen, truien etc. absoluut spelbevorderend, getuige het huidige gebruik van de pijpenla-doeltjes.
Dat een dergelijke (basis)
voorziening overigens een aantrekkende werking zou hebben of zou kunnen hebben op hangjeugd/jongeren zie ik niet direct maar als dat zo zou blijken zijn dan moet dat
meteen aangepakt/opgepakt worden. Om dit bij voorbaat al een doorslaggevend argument te laten zijn om deze voorzieningen niet te plaatsen is de wereld op z'n
kop.
Kortom, ook in onze wijk is voor de wat oudere kinderen duidelijk een behoefte aan speelvoorzieningen en het huidige, speelse gebruik van de doeltjes in de
pijpenla is daar het levende bewijs van.<br><br>Bericht gewijzigd door: huub, op: 2006/11/09 20:01
|
|
|
|
|
|
|
Antwoord:Denk ook aan de wat oudere kinderen 3 Jaren, 5 Maanden geleden
|
|
|
Ik ben ook groot voorstander van grote doeltjes van zo'n 3/4 meter breed en 2 meter hoog.
Joost
|
|
|
|
|
|
|
Antwoord:Denk ook aan de wat oudere kinderen 3 Jaren, 5 Maanden geleden
|
|
|
Ik denk dat het belangrijk is dat het voetbalveldje (waar dit ook komt) met een stevige hoge haag (1,50m) wordt afgezet, zodat omwoners en automobilisten geen last
hebben van rond vliegende ballen. Ook heeft deze haag een werende werking voor poepende honden.
Ik vind het belangrijk dat ook oudere kinderen een plekje hebben waar ze
kunnen spelen, anders gebeurt dit in de straten waar ook niet iedereen blij mee is.
|
|
|
|
|
|
|
Antwoord:Denk ook aan de wat oudere kinderen 3 Jaren, 4 Maanden geleden
|
|
|
hoi,
ik zou het zelf het fijnste vinden dat de doeltjes ver uit elkaar staan want anders hebben we als we met meer dan 8 mensen zijn te weinig ruimte.
Dus
als het zou kunnen hebben we het liefst de doeltjes aan de uiteiden van het veld.
het iedee van het haag vind ik zelf ook wel een goed idee, omdat wij en de omwonende
er profijt van zullen hebben, wij hoefen niet steeds ballen uit de tuin te halen en de omwonenden hebben geen vernielde planten.
Groet, Joost Katoen
|
|
|
|
|
|
|
Hallo, Ik kwam bij toeval op uw si...
Of een UMTS mast gezondheidsschade ve...
De veiligheid van de bewoners en gebr...
Onlangs is er een uitspraak geweest b...
Graag maak ik iedereen attent op het ...